چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرایم جنایی همچون قتل، گروگانگیری، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه در کشور کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد و سال دیگر نیز این دستاوردها بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم  چهارشنبه، 23 اسفند ماه در صبحگاه نیروهای انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: امروزه تمام نقاط ایران اسلامی نقطه امن است و هیچ منطقه امنیتی در کشور نداریم و تقریبا همه آمارها و رصد شرایط امنیتی نشان می‌دهد که از شاخص‌های امنیتی مشترکی برخوردارند.

وی با بیان این مطلب که در سال 91 بهترین رکوردهای امنیتی در کشور ثبت شد، اظهارکرد: امسال امن‌ترین سال در طول عمر کشور بود، هم‌اکنون هیچ نقطه‌ ناامن در کشور نداریم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: دشمن در سال 91 به دنبال این بود که ما را از ادامه طریق و با فشارهای روانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به صورت توأم ملت و مسئولان را به زانو درآورد و رو در روی هم قرار دهند.

احمدی‌مقدم گفت: آنها با این حربه به دنبال رو در رو قرار دادن مردم و نظام برای ایجاد مشکلات معیشتی بودند و قصد داشتند لشگر ناراضیان را راه‌اندازی کنند اما مردم فهیم ما بار دیگر ثابت کردند که بسیار بصیر، هوشیار و جریانات را متوجه هستند. مردم به خوبی منشأ فشارها را درک می‌کنند و با رهبری مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان از این گردنه نظام با موفقیت عبور کرد و دشمنان ناکام ماندند.

وی ادامه‌ داد: فرصت‌هایی برای اصلاح نظام اقتصادی، افزایش صادرات، کاهش واردات، کاهش ورود کالاهای قاچاق و رونق تولید داخلی، اتکاء بیشتر بر مصرف و ترویج فرهنگ مصرف کالا و تولیدات داخلی پیدا شد که رخدادهای خوبی بودند، گرچه اشکالاتی نیز در مسیر معیشت و زندگی مردم پیدا شد. مردم برای بدست آوردن این امور مسیر سختی را طی کردند و با تحمل فشارها بر این حق پافشاری می‌کنند و حاضر به عقب‌نشینی نیستند.

فرمانده ناجا گفت: دشمنان از اول انقلاب جنگ، فشارهای سیاسی و اقتصادی را وسیله‌ای برای نابودی قرار داده بودند که این اقدامات آنان باعث آب‌دیده شدن، اوج گرفتن توانمندی‌ها و قابلیت‌ها در کشور شد و دشمنان هم مأیوس شدند.

احمدی‌ مقدم خاطرنشان کرد: آنچه که امروز دشمن را نگران کرده تبدیل شدن ایران اسلامی بعنوان الگویی برای ملت‌های عالم است و کشوری است که فشارها بر او تأثیر ندارد و مسیر رشد و پیشرفت را ادامه می‌دهد و در برابر ابرقدرت‌ها ایستاده و استقلال کامل دارد و این استقلال در جهان بی‌نظیر است. بنابراین ناچار به تعدیل مواضع خود هستند.

وی تصریح‌ کرد: دشمن فکر می‌کرد با ایجاد فشار، ناآرامی و اغتشاش حاصل می‌شود، اما امروز به جرأت می‌گویم که در سال 91 بهترین رکوردهای امنیتی در کشور ثبت شد، بجز سرقت خرد که در میان سال اوجی داشت و دوباره فرو نشست همه جرایم، جرایم جنایی همچون قتل، گروگانگیری، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه در کشور کاهش داشتند.

احمدی‌ مقدم اظهارکرد: جایی مثل شرق کشور مبدأ ورود قاچاقچیان و اشرار مواد مخدر است که دست دشمن نیز در پشت این ماجرا کاملا پیداست اما همین جا هم توفیقات آنها به پایین‌ترین سطح خودش رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: هماهنگی بین همه دستگاه‌های امنیتی کشور، اشراف اطلاعاتی کامل که امروز دشمنان هرجایی که تلاش می‌کنند عواملی تربیت کنند به سرعت در تورهای اطلاعاتی گرفتار می‌شوند و چه بسا بسیاری از رفتارهای آنها قبل از آغاز در کنترل بوده‌اند. امنیت و احساس امنیت در کشور همواره در حال ارتقاء است. انضباط اجتماعی، قانونگرایی، کاهش تلفات ناشی از تصادفات، کاهش تصادفات همه حاصل پیشرفت و فرهیختگی و سربلندی ملت ایران است.

احمدی‌مقدم اضافه‌کرد: مطمئنا انتخابات سال 92 از پر شورترین انتخابات و امن‌ترین انتخابات‌های کشور خواهد بود.

کاهش 50 درصدی زور گیری در کشور

فرمانده نیروی انتظامی گفت: آمارها نشان می‌دهد که با اعدام زورگیران تهرانی و سایر اقدامات هم‌اکنون زورگیری در کشور تا 50 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: سرعت عمل، سرعت در کشف، سرعت در محاکمه و شدت در مجازات موجب بازدارندگی این گونه جرایم خواهد بود و طبیعتا با رویه‌ای که قوه‌قضائیه دارد فکر می‌کنم که در سال آینده نیز شاهد کاهش جرایم خشن باشیم.

احمدی‌ مقدم اظهارکرد: نیروی انتظامی برای ارتقای امنیت و آرامش مسافران نوروزی در تعطیلات سال نو آماده است و طرح نوروزی نیروی‌انتظامی از فردا پنجشنبه، 24 اسفند ماه 91 آغاز می‌شود و تا 17 فروردین 92 ادامه خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال با توجه به 30 روزه بودن ماه اسفند و پایان تعطیلات در اواخر هفته، دامنه تعطیلات وسیع‌تر خواهد بود و سفرهای برخی هموطنان طولانی‌تر می‌شود.

احمدی‌ مقدم خاطرنشان کرد: تمام پرسنل عملیاتی، پشتیبانی و اداری نیروی انتظامی سازماندهی شده و به سه شیفت تقسیم می‌شوند و در ایام نوروز یک شیفت در استراحت و دو شیفت همواره در حال خدمت به مردم خواهند بود.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با همه دستگاه‌های اورژانسی، امدادی و خدماتی از جمله راه، استانداری‌ها و شهرداری‌ها نیز صورت گرفته تا با استفاده از تجارب سال‌های گذشته و رفع نواقص، به استقبال مسافران نوروزی برویم.

همکاری بسیج با پلیس برای تامین امنیت محلات

فرمانده نیروی انتظامی از همکاری نیروهای بسیج با پلیس در حوزه امنیت محلات خبرداد و تصریح‌کرد: تمهیدات ویژه‌ای در شهرهای مسافرفرست و شهرهای میهمان‌پذیر و همچنین مسیرهای ارتباطی اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: کمک مردم به پلیس در قالب پلیس افتخاری یکی از مزیت‌های طرح‌های امسال نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروز است و همه شرایط فراهم است تا بتوانیم بهترین خدمت‌گذاری را نسبت به سال‌های گذشته به مردم ارائه دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که تحقق طرح‌های نوروزی پلیس منوط به همکاری مردم است، عنوان‌کرد: شعار امسال «نوروز پر نشاط، رعایت قانون و احترام به دیگران» است که اگر مردم آن را به خوبی رعایت کنند، قطعا نوروزی خوب و به یادماندنی برای همه خواهد بود.

احمدی‌مقدم ابرازکرد: در آستانه سال جدید هستیم و استان کهگیلویه و بویراحمد مقصد و مسیر بسیاری از گردشگران نوروزی است که به استان‌های جنوبی می‌روند و هم انبوه جمعیت و گردشگران برای بهره‌مندی از مناظر زیبای طبیعی و دیدنی به این استان سفر می‌کنند و براین اساس اطلاع از آمادگی‌های واحدها در این استان لازم بود.

وی اظهار کرد: ارزیابی دو ساله عملکرد نیروی انتظامی این استان از دیگر اهداف سفر به یاسوج بود و بازرسان نیروی انتظامی این ارزیابی‌ها را انجام دادند که خوشبختانه نسبت به پایان برنامه چهارم، استان ارتقای قابل توجهی در زیرساخت‌های داخلی و حوزه ماموریتی و ارتقای امنیت اجتماعی و انضباط اجتماعی داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه‌کرد: خوشبختانه امسال با تمرکز پلیس 110 در مراکز استان‌ها توانستیم رکورد حضور در صحنه را بهبود ببخشیم و عدم حضور و گاهی اوقات حضور با تأخیر به شدت کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 205243
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز